zaterdag 11 mei 2013

Ad Copy

Ad copy

Onder de ad copy of verkooptekst verstaan we speciaal geschreven tekst voor advertenties.

We hebben dan specifiek over de tekst die in de advertentie gebruikt wordt om een lezer zover te krijgen dat hij actie gaat nemen, bijvoorbeeld aanklikken zodat hij op uw verkooppagina kan komen.

Het maken van goede ad copy is lastig. Het is een vak apart dat dan ook door speciaal geschoolde copywriters wordt gedaan. De copywriter zal goed kijken naar de doelgroep van de ad copy. Wie wordt er tot een actie aangezet en wat zou dat moeten zijn?

In de kunstwereld kunnen we bijvoorbeeld denken aan het volgen van een cursus, het kopen van een kunstwerk, het inschrijven op de nieuwsbrief van een kunstenaar en vergelijkbare acties die de lezers niet nemen als de tekst er niet echt op ingesteld is. Vaak gaat het om het oproepen van de juiste emoties bij de lezer. Die moet als het ware zelf zin krijgen om tot actie over te gaan.

Het ligt voor de hand dat al die verschillende acties om een ander soort ad copy vragen maar dat kunt u rustig aan een ervaren copywriter overlaten.

 

 


Meer informatie over Team Jetje