zondag 12 mei 2013

Ad Tracking

Ad Tracking

De techniek die Ad Tracking wordt genoemd,  wordt gebruikt om te zien hoeveel hits een advertentie krijgt. Dus zeg maar hoeveel van je bezoekers er op klikken. Dat levert dan handige statistische gegevens op zoals bijvoorbeeld de click through rate.

Vaak zijn er ook nog de nodige hulpmiddelen toegevoegd om bijvoorbeeld te zien waar een bezoeker vandaan gekomen is zodat je kunt zien welke advertenties effectief zien en welke niet of minder. 

Interessant is ook wat voor software de bezoeker van de pagina gebruikt omdat sommige software een heel andere webpagina oplevert en dan kunnen we inschatten wat daar het effect van is door naar het aantal clicks te kijken. Op iets wat men niet ziet, klikt men nu eenmaal niet. 

Het IP-adres laat ons minimaal een benadering zien van de woonplaats wat we kunnen gebruiken voor geografische indelingen en plaatselijke campagnes.

Middels goede Ad Tracking kan een advertentiecampagne dus aanzienlijk efficiënter worden gemaakt. Als we weten wat de lezers echt interesseert dan kunnen we daar rekening mee houden en onze advertenties kunnen zo steeds gerichter worden.

We zien in de praktijk dan ook veel dat Ad Tracking wordt gecombineerd met split testing of A/B-testing.


Meer informatie over Team Jetje