dinsdag 2 juli 2013

USP, ook voor kunstenaars

USP, ook voor kunstenaars

De veelgebruikte term USP staat voor Unique Selling Proposition. Een dergelijke USP geeft aan wat een bedrijf of een product nu eigenlijk uniek maakt, zeker ten opzichte van onze concurrentie.

Deze USP's zijn buitengewoon geschikt om als argumentatie te gebruiken en om goede redenen te geven om bij jou te kopen. USP benadrukken tenslotte het unieke karakter van jouw bedrijf.

Een USP maakt het mogelijk om jezelf hiermee op de markt te onderscheiden. Iets dat zeker ook in de wereeld van de beeldende kunst van groot belang is. Want daar is het aanbod groot en niet al te doorzichtig. Bij veel kunstenaars zullen maar weinig mensen weten dat ze bestaan. Laat staan dat men er binnenstapt om eens rond te kijken of iets te kopen. 

Voorbeelden van USP's voor kunstenaars:

  • Ik ben gespecialiseerd in het schilderen van zeegezichten;
  • Ik maak watervaste muurschilderingen voor badkamers;
  • Ik lever elk formaat doek, aangepast aan uw interieur;
  • Ik maak moderne schilderijen aangepast aan de kleuren in uw kantoor;

Maar uiteraard kun je veel betere USP's voor jezelf bedenken. 





 

Meer informatie over Team Jetje