Maak een nieuwe versie van een ouder product
Probeer om de paar jaar uw producten voor promotie en contentmarketing eens flink te vernieuwen.
Als u al eerder een boek of publicatie schreef dat inmiddels wat minder is gaan verkopen, dan kunt u het qua content weer up-to-date maken. Uiteraard geldt dit ook voor artikelen die op internet staan voor contentmarketing en dergelijke.
U kunt bijvoorbeeld:
- De tekst een opfrisser geven;
- De lay-out wijzigen;
- Nieuwe plaatjes en foto's toevoegen;
- Links nalopen of ze nog werken;
- Nieuwe links naar eigen materiaal toevoegen;
- en dergelijke.
En u kunt de boeken en publicaties verder aanpassen aan de nieuwste ontwikkelingen.
Een e-book van een paar jaar oud zal bijvoorbeeld nog geen informatie bevatten over social media of social bookmarking. Daar kunt u dan enkele nieuwe hoofdstukken aan wijden.
Zet rustig voor in uw boek of artikel dat dit versie 2 is. Het geeft de indruk dat versie 1 kennelijk een dusdanig succes is geweest, dat het tijd werd voor een nieuwe versie.
En een boek of artikel aanpassen doet u niet als daar geen reden voor is omdat toch geen hond het leest.