donderdag 19 september 2013

Twitter uw visitekaartje

Twitter uw visitekaartje

Sinds de verschillende sociale netwerken zich over internet begonnen te verspreiden is online communicatie flink veranderd. Misschien kent u MySpace, Hyves, Linkedin en Facebook. Dit zijn voorbeelden van dergelijke social networking websites en de volgende is Twitter. Hoewel Twitter niet zozeer een social netwerk is maar meer een vorm van blogging.

De gebruikers zien Twitter vaak als een soort grote cocktail party die 24 uur per dag voor het publiek geopend is. Je kunt er iets melden over je bedrijf, je privéleven en zelfs zoeken naar werknemers en vooral klanten. Je zou Twitter dus naast blogging ook een vorm van netwerken kunnen noemen.

Maar zelfs als je veel mensen ontmoet via Twitter blijven het toch een soort vreemdelingen tenzij u wel heel vaak tweets met hen uitwisselt. Het is online niet mogelijk om even een visitekaartje uit te wisselen (hoewel, zie verderop...) dus u zult door het uitwisselen van tweets nader tot elkaar moeten komen. In de 140 tekens van Twitter kunt u niet veel kwijt en ook de informatie op uw profile pagina is beperkt. En men moet er speciaal voor naar die pagina toe gaan.

Een andere mogelijkheid is om bijvoorbeeld www.thebcard.com te bezoeken en daar uw viruele visitekaartje aan te maken. U kunt het dan uitwisselen via Twitter. U kunt uw kaartje constant bijwerken of wijzigen. Het kaartje is te vinden via een url in de vorm http://www.thebcard.com/uwcode waarbij "uwcode" uw unieke naam is die u zelf op kunt geven. Het maken is een paar minuten werk. Voor degene die het kaartje bekijkt is het mogelijk al uw gegevens met één druk op de knop te downloaden in een Outlook formaat dat ook normaal leesbaar is. U stuurt deze Url mee met een twitterbericht en men weet direct veel meer van u en men kan gemakkelijk met u in contact komen

U kunt uw kaartje aan elke tweet hangen, maar u kunt ook gericht op zoek gaan naar mensen op Twitter die interesse hebben in uw branche. Dat kan veel moeite en werk schelen. Lever die doelgroep of prospects goede links naar zinvolle en bruikbare informatie. Daarmee bouwt u een zakelijke relatie op die gebaseerd is op vertrouwen. En vertrouwen is toch waar u het online van zult moeten hebben als u zaken wilt doen. Want geld maken met twitter is prima mogelijk, maar je moet er ook wel wat moeite in steken.

De hier genoemde mogelijkheid om visitekaartjes aan te maken is zeker niet de enige. Er zijn er een aantal. Even zoeken op Google helpt u verder. Maar zeker in combinatie met Twitter is het de moeite waard en een zeer eenvoudige doch effectieve manier om uw gegevens bij mogelijke klanten en leads te te krijgen.