Laat uw emails geopend worden:
Iedere internetmarketeer kent het probleem: Is je email door alle spamfilters en andere hindernissen gekomen, blijkt dat de ontvanger uw bericht domweg niet opent. En zeker bij reclameberichten zal hij dat toch al niet snel doen.
Waarom hij dat niet doet? Simpel. Net als u ontvangt hij honderden emails waarvan 90% niet zinvol. Uw email zal niet opvallen als iets dat wel nuttig is en dat dus beslist aangeklikt MOET worden. Helaas voor u maar het is gewoon niet anders.
Het betekent dat u ten eerste heel herkenbaar moet zijn. Mail van een onbekende verzender wordt als eerste naar de prullenbak verbannen.
De onderwerpregel is als een soort advertentie. Deze onderwerpregel moet de lezer pakken en aanmoedigen om verder te lezen. Is dat niet het geval dan kunt u het echt vergeten.
Sommige marketeers maken de onderwerpregel extra "aantrekkelijk" door deze van de naam van de ontvanger te voorzien. Dit gaat nogal eens mis waar door er iets komt te staan van "Hallo {name}, hier is uw unieke aanbieding..."