7 Psychologische redenen die mensen doen kopen...
Reden #1: Mensen willer altijd een reden...Vertel uw bezoekers waarom u iets doet. Zorg dat u geen al te groot raadsel voor uw bezoekers bent. Mensen zijn eerder geneigd om iets te kopen van een persoon waar ze wat meer van weten.
Geeft u een flinke korting op uw product? Vertel dan waarom u dat doet. Verkoopt u maar een vastgesteld aantal van uw product? leg uit waarom u niet wat meer wil verkopen.
Als de mensen begrijpen waarom u iets doet dat zullen ze meer vertrouwen in u krijgen en vertrouwen is belangrijk om iets te verkopen. Dat is algemeen bekend.
Reden #2: Mensen willen specificaties...
Wees zo exact en gespecificeerd mogelijk. Zeg liever "Hoe ik in één week € 1,026 verdiende" klinkt geloofwaardiger dan "Hoe ik in één week € 1,026 verdiende" omdat de kans nu eenmaal erg klein is dat u precies op de 1000 uitkwam.
Mensen zijn nu eenmaal sceptisch. En als u exact bent zijn ze meer geneigd om u te geloven.
Reden #3: Mensen zijn nieuwsgierig...
Alle mensen zijn van nature nieuwsgierig. We willen antwoorden op onze vragen. Zet in het onderwerp van een email om het niet openen en de kans dat men het wel opent is direct groter.
Een kopregel als "Ontdek het geheim vam van gratis adverteren in kranten" is altijd goed voor resultaat. Waarom? Omdat iedereen wil weten over wel geheim u het heeft.
Nieuwsgierigheid wekken is niet alleen een goed ideen om uw emails geopend te krijgen maar het werkt ook prima bij advertenties en in artikelen. Neem bijvoorbeeld de titel van deze post: 7 Psychologische redenen die mensen doen kopen...
Reden #4: Mensen zijn bang iets kwijt te raken...
De angst om iets kwijt te raken is groter dan de behoefte om iets te hebben. Daarom werken tijdelijke aanbiedingen en beperkte aantallen altijd goed. Want men loopt dan het risico buiten de boot te vallen. Gebruik altijd een deadlines in uw verkoopteksten. Doe een driedaagse aanbieding. Breng uw aantal producten een tijdje terug. En zorg ervoor dat uw lezers zich heel goed realiseren dat uw aanbieding maar tijdelijk is.
Reden #5: Mensen willen antwoorden op vragen...
Stel altijd vragen. Want als u een vraag stelt dan voelen mensen zich betrokken. Ze gaan automatisch nadenken over het antwoord. En daardoor staan ze meer open voor het bericht dat u aan hen over wilt brengen. Neem bijvoorbeeld de volgende twee kopregels. Welke zou het beste uw aandacht trekken? "U verspilt geld met adverteren in dagbladen" of "Bent u geld aan het verspillen door in dagbladen te adverteren?"
Reden #6: mensen willen het verhaal horen...
Een verhaal is altijd goed. Het is gemakkelijk om mensen te beïnvloeden door ze een goed verhaal te vertellen. Veel bekende copywriters gebruiken deze techniek in hun verkoopbrieven. Vertel een verhaal over één van uw klanten. Of juist een verhaal over uzelf.
Een waar gebeurd verhaal over iets waarmee een klant succes heeft gehad bij het gebruikten van uw product zal uw geloofwaardigheid verbeteren en daarmee mensen motiveren om van u te kopen.
Reden #7: Mensen willen een probleem oplossen...
Een product moet een oplossing geven voor een probleem. Dat moet u in uw verkoopverhaal langzaam opbouwen. Confronteer mensen nooit direct met hun probleem maar zorg dat men er geleidelijk aan aan gewend raakt en zorg dat iedereen ervan overtuigd is dat hij het aangereikte probleem daadwerkelijk heeft. Dus presenteer het probleem en bekijk het van meerdere kanten. Laat mensen de problemen voelen. Vertel ze hoe vervelend het is. Hoe pijnlijk het kan zijn, zowel letterlijk als figuurlijk.
Als u deze 7 redenen om te kopen verwerkt in uw verkoopteksten dan mag u er rustig van uit gaan dat de verkopen omhoog gaan en het aantal reacties op uw advertenties flink zal stijgen.