copywriting | krachtiger verkooptekst
Eenvoudige manieren om uw copywriting te verbeterenals u probeert om iets online te verkopen moet uw verkooptekst zo goed mogelijk zijn als maar binnen uw bereik ligt. U moet de mensen als het ware sturen om te kopen wat u aan het verkopen bent en de enige manier om te doen dat is met goede copywriting. Echter, het schrijven van goede verkoopteksten is niet eenvoudig. Er zijn echter een aantal vragen die u aan uzelf kunt stellen als u eenmaal klaar bent met het schrijven van de verkoopteksten. Want als u eenmaal klaar bent met uw eigen verkoopteksten, zorg er dan goed voor dat u nog eens door de onderstaande vragen loopt om te zien wat er nog op een vaak eenvoudige manier aan uw copywriting te verbeteren valt.
Is de tekst interessant?
De eerste vraag die u zichzelf moet stellen om uw copywriting te verbeteren is of de tekst wel interessant is. Het doet er niet toe hoe groot het product is en het maakt niet uit hoe veel voordelen u vermeld hebt in de tekst. Als de tekst niet interessant en boeiend is dan zal niemand die tekst tot aan het einde lezen. U wilt het niet laten klinken een saaie analyse van de aandelenmarkt.
Is de tekst een beetje leesbaar?
Daarna moet u zich afvragen of uw copy een beetje leesbaar is. Dit betekent dat u er goed voor moet zorgen dat er geen fouten van wat voor soort dan ook in de tekst voorkomen. Het betekent ook dat u er voor moet zorgen dat de woorden kort zijn, dat de zinnen kort zijn, evenals de alinea's en paragrafen. En de tekst moet gewoon lekker lopen.
Is de tekst wel geloofwaardig?
De derde vraag is: is de tekst geloofwaardig? Wat u schrijft bevat natuurlijk geen beloften die u niet waar kunt maken en die toch niemand gelooft. U wilt dat de tekst indruk maakt op de lezer en dat die er voor zorgt dat ze uw product willen hebben maar u moet geen waanzinnige beloften doen die de lezer af laten haken. Zelfs als het waar is wat u zegt, als het niet geloofwaardig is dan is het nog altijd beter om het allemaal wat af te zwakken.
Praat uw tekst rechtstreeks tegen de klant?
De allerbelangrijkste content die u waar dan ook op internet kunt zetten is uw verkooptekst. Als uw verkooptekst niet direct gericht is op de klant dan het zal niet erg effectief worden. Alle content die u op het web zet moet rechtstreeks uw klant aanspreken. Dit geldt ondermeer voor het werken met sociale netwerken, artikelen op weblogs, artikelen en alle andersoortige content.
U moeten altijd denken als uw klant. Als u denkt als uw klant kunt u direct uw potentiƫle klanten aanspreken en dit zal leiden naar veel meer omzet voor uw online bedrijf en dus naar een heleboel meer geld voor u.
De beste manier om te denken als uw klant is om u een afbeelding van uw ideale klant voor te stellen. Wanneer u verkoopteksten aan het schrijven bent kunt u denken aan die ideale klant. Prent u in dat u alleen aan het schrijven bent voor die ene klant. Als u dat doet zult de meest effectieve teksten schrijven.
Pakt de kopregel de lezer direct vast?
Als de kopregel de lezer niet direct vastgrijpt dan het doet er niet toe van hoe goed de rest van de verkooptekst is. U u heeft misschien wel de beste verkooptekst ooit geschreven, maar als uw kopregel zwak is dan zal uw verkooptekst er niet in slagen om enige klanten naar binnen te trekken. Zorg er dus goed voor dat uw kopregel de lezer naar binnen trekt in en er voor zorgt dat men de rest van uw tekst wil lezen.
Gaat de verkooptekst wel in op de kopregel?
Eindelijk de laatste vraag van deze serie eenvoudige manieren om uw copywriting te verbeteren is of uw copy wel goed verdergaat met de sfeer die uw kopregel heeft neergezet. Die zorgt ervoor dat men verder gaat lezen en dan moet de tekst dus niet plotseling een heel andere kant op gaan. De kopregel is een belofte die in de rest van de tekst waargemaakt moet gaan worden.
Wanneer u klaar bent met het schrijven van uw verkooptekst, zorg er dan goed voor dat u zichzelf de bovenstaande vragen stelt. Als u antwoord "ja" is op alle vragen dan hebt u in elk geval een technische goede verkooptekst geschreven die effectief omgaat met het inhoudelijke deel van de tekst.