vrijdag 24 oktober 2014

Ad position

Ad position

U kent de kolommen met Google-adsense advertenties wel.

De plaats waar uw advertentie komt wordt wel de adposition genoemd en blijkt uit de overzichten die u van Google en andere aanbieders krijgt.

Als u daar ook tussen wilt staan met uw bedrijf dan dient u een bod uit te brengen en grofweg is het zo dat het hoogste bod wel bovenaan zal staan. Hoewel er een paar andere factoren meespelen zoals de click trough ratio.

Zo'n bod op de hoogste positie kan bijvoorbeeld bij Google Adwords een dure aangelegenheid zijn. En het is maar de vraag in hoeverre deze hoge kosten opwegen tegen het feit dat u echt bovenaan staat.

Volgens vele goeroes is het bieden op de vierde of vijfde positie even effectief.

Een bezoeker van een Pay per click site zoals de zoekresultaten van Google zal meestal in één oogopslag alle advertenties die daar staan bekijken en daarom maakt het niet echt veel uit of u bij de eerste drie staat of niet, maar het kost u wel heel veel geld om daar te staan. Zet daarom liever het biedbedrag wat lager. De vierde of de vijfde positie is prima.

Beheer uw biedbudget

Zorg er altijd voor dat u niet meer gaat bieden dan u zich eigenlijk kunt permitteren. Gelukkig hebben de meeste PPC programma's wel mogelijkheden om een maximaal bedrag in te stellen. Als dit bedrag bereikt is wordt de vertoning van uw advertentie gestopt.