Geld verdienen door PLR door te verkopen
Het is op internet vrij gebruikelijk om materiaal van anderen te gebruiken, dat men gekocht heeft met zogenaamde PLR rechten. Deze Private Label Rights geven u het recht om met uw aankoop te doen en laten wat u maar wilt (bijvoorbeeld te gebruiken voor artikelmarketing) en vaak zijn er heel veel mogelijkheden om uw investering eerst zelf te gebruiken en daarna weer door te verkopen zodat u uw investering weer terug kunt verdienen. In dit artikeltje vindt u een vijftal redenen, waarom mensen uw content weer van u zouden willen kopen.
Geld verdienen door PLR door te verkopen |
De "economische reden"
Een stukje tekst als "een ghostwriter zal u (€xx.xx) per (product) in rekening brengen" vertelt uw potentiële klanten dat de aanschaf van een PLR-product veel economischer is, dan het inhuren van een ghostwriter. Dat inhuren van een ghostwriter kan namelijk een hele dure grap worden. Wijzen op het uitgeven van geld heeft een vreemde manier om het denken van mensen te beïnvloeden en het in een totaal andere richting te sturen. En dat is weer iets waar u natuurlijk gebruik van kunt maken.De "liever tijd dan geld" reden
Uw bewering dat "het zelf schrijven van een informatieproduct nogal wat tijd vreet" vertelt de lezers van uw verkoopverhaal in elk geval dat zij heel veel tijd kunnen sparen door uw PLR product te kopen. Veel mensen denken nu eenmaal dat tijd een kostbaarder iets is dan geld. En in sommige gevallen is daar beslist iets voor te zeggen. Verloren geld is terug te verdienen. Maar verloren tijd krijgt u op geen enkele manier meer terug. Een goede reden dus om tijd te kopen. En dat geldt natuurlijk vooral voor mensen die hun geld verdienen in een creatief beroep zoals bijvoorbeeld een kunstenaar. Die kan het beste geld verdienen met waar deze goed in is. Dus met het maken van kunst. En het verspillen van tijd aan het schrijven van marketingmateriaal is dan zonde van de moeite. Dat kan beter uitbesteed worden aan een ghostwriter of ingekocht in de vorm van PLR.De "blog het" reden
De "gebruik de door u gekochte content op uw blogs" strategie maakt uw klanten duidelijk dat ze geen nieuw materiaal behoeven te schrijven om op hun weblog te gebruiken. Heel veel affiliates gebruiken aangekocht PLR materiaal. En ze zetten dat dan om in nieuwe content voor hun weblog. Dat artikelen, zowel zelf geschreven als gekocht, heel geschikt zijn voor de opname van affiliatelinks zal de meeste verkooppartners wel duidelijk zijn.
Ook is dit soort ingekochte content vaak heel bruikbaar om te verwerken samen met geschikte Pay-Per-Click advertenties zoals Adwords van Google. En ook dat kan een zinvolle manier zijn om geld met uw weblog te verdienen.
De "een overvloed aan woorden" reden
De "een overvloed aan woorden" strategie vertelt uw potentiële klanten dat uw aanbod toch wel een bijzonder koopje is. Het geeft de indruk dat men veel meer krijgt dan men zou mogen verwachten met zoveel woorden.
In plaats van woorden kunt u natuurlijk ook termen gebruiken als het aantal pagina's, artikelen, behandelde niches of tips. Kijk gewoon wat er voor de klant het meest aantrekkelijke uit zou zien.
De "Verkoop het opnieuw" reden
De "Verkoop het nog een keer en verkoop het compleet met rechten" strategie geeft uw klanten de tip dat ze gebruik kunnen maken van de door hen gekochte content door die zelf opnieuw door te verkopen. Dat kan bijvoorbeeld in een pakket met andere content, samen met mee verkochte rechten en dergelijke. Het uiteindelijke totaalpakket zal een hogere prijs suggereren bij uw klanten.
Waarom gaat zelf geen PLR schrijven?
We hebben het nu steeds gehad over het inkopen van PLR-materiaal, het zelf gebruiken daarvan en het daarna weer doorverkopen, maar we kunnen natuurlijk ook zelf gericht materiaal schrijven dat we weer doorverkopen kunnen aan anderen. Hebt u plezier in het schrijven van materiaal? Dan is dit een prima manier om wat geld bij te verdienen. Er zijn zat beroepen te bedenken die leuk zijn om te doen maar waarbij wat extra inkomsten heel handig kunnen zijn. En denk dan eens aan de mogelijkheden om PLR te gaan maken. Hoe opvallender en unieker uw PLR is, hoe meer u er voor vragen én ontvangen kunt.