Content
Het veel gebruikte begrip Content is in feite een uiterst vaag begrip.Het is het geheel aan teksten, afbeeldingen en dergelijke dat het voor een bezoeker aantrekkelijk maakt om een site te bezoeken. Maar ook een zoekmachine zoals Google dient uw content interessant genoeg te vinden om die een plek in de zoekresultaten te geven. Liefst een hoge plek natuurlijk.
Bij een gebrek aan content zal de bezoeker juist weer vertrekken. Volgens sommige internetgoeroes in content alleen maar tekst. Al was het maar omdat het ook begrepen moet kunnen worden door zoekmachines.
Deze goeroes gaan ervan uit dat bezoekers alleen daarvoor komen. Dit lijkt uiterst onwaarschijnlijk gezien de populariteit van sites als Tumblr, Pinterest etc. Om van de kattenfilmpjes maar te zwijgen...
Volgens anderen vallen ook zaken als productbeschrijvingen, foto's, video, audio, aanbevelingen, bedrijfsgegevens, contactgegevens en dergelijke er zeker onder.
Iedereen is het er wel over eens dat deze content van goede kwaliteit moet zijn en dat deze regelmatig onderhouden en vooral ook uitgebreid moet worden.
Kortom, content is een wazig begrip waar weinig mee te doen valt maar waarvan iedereen overtuigd is dat het buitengewoon belangrijk is.
Snel content maken
Hebt u ooit content over het betreffende onderwerp geschreven? Artikelen, blogposts of een e-book? Dan is dat waarschijnlijk prima te recyclen tot nieuwe tekst. Maak dingen actueel, actualiseer voorbeelden, loop het door op wat verouderde terminologie en dergelijke. En voor u het weet hebt u een grote hoeveelheid goed bruikbare content voor uw website
Maak uw content printbaar
Veel mensen hebben een hekel aan het lezen van grotere hoeveelheden tekst achter een computerscherm. Zorg er daarom altijd voor dat uw content geprint kan worden. Tijdens het afdrukken kijkt men ook allicht even verder op uw website wat nog op een idee kan brengen om ook andere dingen te lezen.Let op met afbeeldingen
Afbeeldingen zijn prima maar zorg ervoor dat ze relevant zijn bij de tekst. Als de relavantie niet direct duidelijk is gaat de bezoeker over de betekenis na zitten denken in plaats van uw verkoopteksten goed te lezen. Dat schiet dan zijn doel voorbij. Zorg dus dat de afbeeldingen ondersteunend werken bij de rest van uw content.Spreek alle zintuigen aan in uw content
Schrijf uw content zodanig dat het alle zintuigen aanspreekt. Maak uw content beeldend. De lezer moet het beeld dat u schetst voor hem zien. Hij moet het kunnen zien, horen, voelen en als het ware ruiken. Want zintuigen maken emotie los en dat is wat we met onze content willen bereiken. Vertel u mogelijke klanten desnoods hoe uw product aanvoelt, ruilt, klinkt en er uit ziet. U zoekt met uw copywriting de emotie bij uw klanten. En alle zintuigen sturen een boodschap naar uw hersenen die bijdraagt aan een oordeel. Als uw product alleen al de herinnering losmaakt aan iets heel lekkers dan kan dat een potentiƫle klant al over de streep trekken al heeft uw product helemaal niets met eetbare zaken te maken.