Free advertising
Volgens sommige deskundigen is de zogenaamde "free advertising" volkomen dood, volgens anderen juist springlevend. En de waarheid zal dus als gewoonlijk wel ergens in het midden liggen dus het lijkt niet verstandig om als internetmarketeer het concept van de free advertising volledig links te laten liggen..Hebt u wat tijd over, dan kan het geen kwaad eens wat tijd te steken in deze ooit zeer populaire manier van reclame maken op het internet. Want in de beginjaren van internet was alles nog zo nieuw, dat betaalde vormen van reclame eigenlijk zeldzamer waren dan vormen van free advertising.
De betaalde vormen ontstonden pas toen de vraag naar advertentiemogelijkheden het aanbod begon te overstijgen en adverteerders mogelijkheden gingen zoeken om zelf beter voor de dag te komen dan de concurrentie. En er ontstonden volop nieuwe technieken voor free advertising.
U kunt bij free advertising denken aan de verschillende banner exchanges die bestaan, aan het opnemen van uw website op directories, aan het gebruik van speciale gratis advertenties (classifieds), het opzetten van een joint venture met een andere bedrijf in een ondersteunende branche, het uitruilen van content en dergelijke.
Niet al deze marketingtechieken hebben dus een goede naam. Zoals bij alles wat met internetmarketing te maken heeft liggen er wel weer personen op de loer om misbruik van een goed werkend product te maken.
Maar ook hier zijn slechte en goede producten te vinden. Dus met enige moeite is er waarschijnlijk wel iets te vinden dat bij uw product past.