Vijf woorden die u nooit in een verkoopbrief mag zetten
Weet u precies waarom mogelijke kopers niet zo enthousiast zijn over uw product? Heeft u zich ooit afgevraagd waarom uw concurrenten meer omzet maken terwijl ze eigenlijk een verschrikkelijk product aanbieden? Sterker nog, dat u de mensen met geen mogelijkheid zo ver krijgt dat ze alleen hun emailadres maar achterlaten om in te schrijven op uw nieuwsbrief?
Een oorzaak hiervan kan zijn dat de prijs van uw product gewoon te hoog is of in elk geval te hoog voor de waarde die uw product uitstraalt. En misschien is het wel een slecht product of iets waar geen vraag naar is. Dan kunt u beter iets anders zoeken om te gaan verkopen. Dan kunt u beter direct stoppen.
Maar waarschijnlijk is de oorzaak helemaal uw prijs of uw product niet. Vaak is het uw verkooptekst die die boosdoener is. Deze bevat kennelijk tekst die de mensen niet willen horen of die hen angstig maken voor uw product.Er zijn studies dat dit een terugval met 75% van de verkopen tot gevolg kan hebben. Nou, als die woorden zo belangrijk zijn, over welke woorden hebben we het dan?
1. Kopen.
Dit woord vraagt mensen hun portemonnee te trekken en geld uit te geven. Dat doen mensen niet graag. Ze zijn op zoek naar informatie en niet naar een manier om van hun geld af te komen. Het zal meestal tijd kosten voor men tot aankoop van uw product over zal gaan. Betere omschrijvingen zijn ïnvesteren of "veilig stellen". Want klinkt beter: "Koop dit product zodat u over de informatie kan beschikken" of "zorg ervoor dat u over deze informatie kunt blijven beschikken door nu uw kopie veilig te stellen"2. Leren.
Voor veel mensen heeft dit een negatieve klank en herinnert aan de tijd van toen op school. Dwang, studie, nutteloze dingen etc. Het is beter het woord "ontdekken" te gebruiken omdat dit toekomstgericht is. "Ontdek nu tien dingen omuw golfspel te verbeteren".3) Vertellen.
U hebt dit woord niet nodig om de voordelen van uw product uit te leggen. Want de mensen zullen helemaal niet naar u luisteren als ze u niet herkennen. Kijk eens naar de volgende twee zinnen: "laat me u de geheimen vertellen hoe je millionair kunt worden" en "Laat me u het geheim openbaren hoe je ook millionair kunt worden". In de eerste zin is uw positie onduidelijk maar in de tweede lijkt u vanuit ervaring en succes te spreken.4) Dingen.
Dit wooord is veel te algemeen en verhindert dat uw verkooptekst echt verbazende resultaten gaat halen. Het woord is gewoon saai. En als mensen hun aandacht verliezen dan zijn ze weg. "Liever 10 tips over....." dan "10 dingen die u moet weten over...". Andere bruikbare woorden zijn "technieken" of "trucs"; "zorg dat u alles over deze technieken weet" klinkt sterker dan "zorg dat u alles over deze dingen weet".5)Spullen.
Net als dingen een veel te algemeen woord dat ook nog een negatieve bijklank heeft. U prima reden om uw website te verlaten. Wat is beter "klik hier om uw spullen te downloaden" of "klik hier voor de geheimen van insiders";Onderschat dit soort kleine effecten niet. Door slechts enkele kleine wijzigingen kunt u al verbazende resultaten bereiken. Dus pak nu uw verkooptekst erbij, neem een rode pen en ga aan de gang. U zult verbaasd staan van het resultaat.